CASE
ImplantSens
platform | website | illustraties
ImplantSens ontwikkelt een nieuwe generatie glucosebiosensoren dat voor diabetespatiënten realtime glucosemetingen registreert. Het doel is om de glucosebiosensor op de markt te brengen als een veilig, duurzaam en langdurig te dragen ontwerp. ImplantSens is onderdeel van een internationaal opleidingsnetwerk dat wordt gefinancierd door de Europese Unie: het Marie Skłodowska-Curie Actions-programma.
Voor ImplantSens hebben wij een online platform vormgegeven, waaruit een huisstijl, website en campagnebeeld zijn ontstaan. Het platform is gemaakt voor een groep van internationale PHD’s uit verschillende wetenschappelijke gebieden zoals eiwittechnologie, elektrochemie, materiaalontwerp en immunologie. De PHD’s worden begeleid door twee professoren en ondersteund door een internationaal team van experts. Elke deelnemende PHD onderzoekt een specifiek onderdeel van de glucosebiosensoren en publiceert de uitkomst op de website. Zo bouwt elke PHD een persoonlijk CV op, wat later kan worden ingezet bij het vinden van een baan. Daarbij dient het platform als een verzamelplek van alle publicaties en nieuws omtrent deze nieuwe generatie glucosebiosensoren.
Opdrachtgever: ImplantSens ITN Consortium
Samen met: Steff Black | Nicocreate
Meer cases:
Case
Dreven, Gaarden en Zichten
corporate identity | visual design | on- en offline middelen
Case
Van Nelle Fabriek Rotterdam
corporate identity | visual design | user interface | on- en offline middelen
Case
Worldeye
Amsterdam
COMMUNICATIESTRATEGIE | CORPORATE IDENTITY | VISUAL DESIGN | USER INTERFACE | ON- EN OFFLINE MIDDELEN
Case
Rotterdam de boer op!
Amsterdam
CAMPAGNE | VISUAL DESIGN | WEBSITE | ON- EN OFFLINE MIDDELEN